close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לבחור אוכל לכלב?

מערכת שורשכז סיוון, תשפא07/06/2021

הכלב שלנו דורש מאיתנו תשומת לב רבה וטיפול יום יומי, והיות ומדובר בידידו הטוב ביותר של האדם, אנחנו עושים זאת בשמחה. בכדי לשמור על אורח חיים בריא ותקין של הכלב שלנו ואף למנוע בעיות רפואיות שונות, מומלץ להקפיד על תזונה נכונה. אז איך נבחר אוכל לכלב שלנו?

תגיות:
צילום: unsplash
ידידו הטוב ביותר של האדם
ישראלים רבים מגדלים כלבים מסוגים וגזעים שונים, ומתייחסים אליהם בחום ואהבה שלא נופלים בהרבה מהתייחסותנו לבני אדם אחרים. המשימה המאתגרת שבדאגה יום יומית לצרכיו של הכלב הופכת לקלה כשאנחנו חוזרים הביתה והכלב תמיד קופץ ושמח לקראתנו.
הדאגה לכלב שלנו מתבטאת בביקורים אצל הווטרינר, יציאה לטיולים, השקעת זמן במשחקים ופעילויות ואף אספקת מזון לכלב. הקפדה על אוכל
לכלבים
שלנו הינה חשובה ביותר בכדי לשמור על בריאותם ואורח חיים תקין ובריא לאורך זמן. זלזול בתנאי התזונה או הסתמכות על שאריות מהצלחת שלכם, יכולה לגרום לכלב שלכם בעיית השמנה ובעיות בריאותיות נוספות. אז איך נדע לבחור את האוכל המתאים ביותר עבור הכלב שלנו?

התאמת המזון לסוג הכלב ואופיו
בשלב הראשון בבדיקת התאמת האוכל לכלב שלנו, יש לקחת בחשבון את כל המאפיינים הפיזיים של הכלב, התנהגותו ובריאותו הכללית. למשל, אוכל לגורי כלבים צריך להכיל ויטמינים וסיבים תזונתיים שיעזרו לו לפתח את מערכות גופו השונות, בעוד שעבור כלבים בוגרים יותר יתאים לרוב אוכל מסוג דל שומן.
לבד מהמאפיינים הפיזיים של כל כלב, מומלץ לקחת בחשבון גם את גזע הכלב. ישנם גזעי כלבים בעלי קצב חילוף חומרים גבוה, נוסף על רמת פעילות גבוהה, המצריכה אותם לשרוף יותר קלוריות ביום ולפיכך יצטרכו יותר מזון או מזון משביע יותר. בנוסף, ישנם כלבים הסובלים מאלרגיה לחלק מרכיבי המזון ולפיכך אוכל היפואלרגני לכלב יכול להתאים לסובלים מבעיה זו.

גודל הכלב
בדומה לבני האדם, גם כאן הגודל כן קובע. מובן מאליו שכלבים בעלי מבנה גוף גדול לא יצרכו את אותו האוכל ו/או אותה כמות האוכל לעומת כלבים בעלי מבנה גוף קטן, אך מעבר לכך, לגודלם של הכלבים ישנה השפעה כל מצבם הבריאותי, שמזון מתאים יכול לסייע לגופם להתמודד עם מצבים אלו ביעילות.

כך, כלבים גדולים נוטים לסבול מבעיות פרקים כתוצאה מגודלם ומהתפתחותם המהירה ולכן יצטרכו לצרוך מאכלים עשירים בוויטמינים מיוחדים. כלבים קטנים נוטים להתרוצץ ולהיות בעלי רמת פעילות גבוהה ולפיכך יצטרכו מאכלים עשירים בחלבון.

הכרת מילות מפתח ורכיבים במוצרי המזון
מבחר מוצרי האוכל לכבלים הוא גדול ומגוון ולעיתים עלול להיות מבלבל ולא מובן. היות ולא מומלץ להחליף את האוכל לכלב בתדירות גבוהה, כדאי שתכירו את מילות המפתח והרכיבים המרכיבים את מוצרי המזון שאתם רוכשים, וכך יוקל עליכם להחליט אילו מוצרי מזון אכן מתאימים לכלב שלכם, על פי המאפיינים שהזכרנו.
הוסף תגובה
צילום: unsplash
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה